»Na goro resnice nikoli ne plezamo zaman: proti vrhu se povzpnemo še isti dan, lahko pa zgolj urimo svoje moči, da se bomo naslednji dan povzpeli višje.«
»Moderni pesimizem je izraz jalovosti modernega sveta-ne sveta in bivanja.«
Friederich W. Nietzsche
Način
življenja, ki nam ga narekuje sodobna družba, ima velikokrat lahko nezdrave in
negativne posledice za ljudi. Ta moderna družba je polna raznih pasti, v katere
se ujamemo ponavadi že zgodaj v življenju, ter postanemo, ne da bi se tega sploh
zavedali, le del večjega družbenega stroja, eno kolesce več v tem ogromnem mehanizmu.
Slepo
sprejemamo lažne malike enakosti in strpnosti, na katerih je zgrajena
univerzalistična morala za nov svet. Stare modrosti naših prednikov, ki
predstavljajo zaklad in dediščino našega ljudstva so zamenjale liberalne
vrednote, ki naj bi veljale za vse ljudi, ter ne ločijo med raznolikimi narodi
tega planeta. Cilj teh vrednot je preobraziti človeka iz pripadnika določene
etnokulturne skupine v univerzalnega posameznika-potrošnika. Vendar pa nas
liberalizem tako oropa temeljev potrebnih za razvoj lastne identitete, ki pa
sloni ravno na našem etničnem poreklu, ter na kulturi in na moralnih vrednotah
našega ljudstva. Končni namen uveljavljanja liberalnih vrednot v svetu pa je
stvaritev globalne potrošniške družbe posameznikov, ki med seboj trgujejo. Ko
bo to doseženo bodo liberalne vrednote, ki predstavljajo pravzaprav pot v »konec
zgodovine«, kot je označil prevlado liberalizma ameriški politolog Francis
Fukuyama, popolnoma nadomestile vse druge idejne tokove. Liberalizem pač
vrednoti stvari in dejanja predvsem po njihovi materialni koristi in pa po tem
kako zadovoljujejo osnovne človeške potrebe in željo po udobju in dobrem
počutju. Lahko bi rekli, da sam pojem idealizma in idej postavlja na stranski
tir, obenem pa daje prednost materialnim stvarem. Je ideologija, ki hodi z roko
v roki z potrošniško družbo, oziroma jo s svojimi načeli tudi omogoča.
Zgodovina
našega naroda in pa naša kultura in tradicije izgubijo v potrošniško-liberalni
družbi vsako vrednost, razen, če se da z njimi zaslužiti. Tako postanejo
dogodki iz naše zgodovine le zanimive zgodbe za turiste, naši miti otroške
pravljice, včasih pomembni simboli naših prednikov pa krasijo embalaže raznih
izdelkov na policah v veleblagovnicah. Tudi nekoč osrednja vprašanja o lastnem
obstoju, o naravnem redu, ter o našem mestu na tem planetu in v celotnem
kosmosu, na katere iščemo ljudje odgovore odkar hodimo po tem svetu, postajajo
v današnji moderni družbi vse manj pomembna. Modernega človeka bolj zanima kako
lahko živi čim bolj uživaško življenje z čim manj dolžnostmi in odgovornostmi.
Obkrožen z najnovejšimi dosežki moderne tehnologije in očaran z modernim mitom
liberalizma in enakosti, je prepričan da živi v svetli dobi napredka, medtem,
ko pa v resnici tone v temo nevednosti,
ignorance in zlaganih »progresivnih« načel. Vendar pa kljub vsej tehnologiji,
kljub vsemu razkošju, ki jih obkroža in jim omogoča bolj udoben način
življenja, veliko ljudi ni zares srečnih, saj čutijo v sebi globoko praznino,
ki je že njihove davne prednike prisilila k ustvarjanju lastne kulture, religije
in mitov skozi katere so iskali odgovore na večna vprašanja o našem obstoju.
Liberalno- potrošniška materialistična družba pa je s tem, ko se osredotoča
predvsem na osnovne potrebe posameznika po hrani, pijači in spolnosti, ter
promovira predvsem bolj utilitarističen pogled na svet, zopet obudila to praznino
v globinah človeške duše, ki jo lahko zapolni le kultura.
Človek se
ravno po tem razlikuje od preostalega življenja na Zemlji, da potrebuje nekaj
več od zadovoljitve svojih osnovnih nagonov. Predvsem v Evropejcih je vedno
gorel prometejski plamen ustvarjanja in želja po raziskovanju in odkrivanju
skrivnosti narave in misterijev vesolja. Ta plamen se je skozi našo zgodovino razkrival
skozi vse mogočne dosežke Zahodne civilizacije, vendar pa danes počasi ugaša,
kar je posledica kulturne dekadence, ki jo s seboj prinaša atomizirana
potrošniška družba posameznikov. Moderni človek je prepričan, da dosega s
sodobno tehnologijo in z lažno idejo večnega napredka najvišje vrhove človeške
civilizacije, pravzaprav pa drvi proti prepadu dekadence in nihilizma.
Alternativo temu kulturnemu nihilizmu in liberalizmu najdemo v konceptu
Arheofuturizma, ki ga je prvi predstavil francoski mislec Guillaume Faye, v
njem pa združuje sodobno tehnologijo in njene dosežke z našimi tradicijami in
kulturnimi običaji. Vendar pa moderni človek raje izkorišča tehnološke in
znanstvene dosežke za ustvarjanje hitrejše produkcije v prid vse večjega
potrošništva in kapitalizma, ter za izpolnjevanje želja duševno motenim
posameznikom, ki se označujejo za »transseksualce«. Na tem področju naj bi
trenutno potekale raziskave v smeri omogočanja nosečnosti in rojstva moškim,
kar odraža popolno degeneracijo modernega sveta in zlonamerno izkoriščanje
tehnologije in znanosti v nenaravne, oziroma bolje rečeno protinaravne, namene.
Namesto, da bi ustvaril arheofuturistično družbo, ki bi predstavljala resničen
napredek, je moderni človek zgradil izumetničeno družbo v kateri nas nenehno zasuvajo
z oglasi in prepričujejo, da se da srečo kupiti. Namesto, da bi živel v skladu
z naravo, se zapira v naselja betonske džungle grotesknih blokov in
nakupovalnih središč. Praznino, ki raste v njemu želi zapolniti z naročanjem
stvari prek spleta ali z gledanjem pornografije, depresijo in napetost, ki sta
posledica bivanja v potrošniško materialistični družbi pa želi pregnati s
prekomernim pitjem alkohola, neodgovorno spolnostjo in s poseganjem po raznih
opojnih substancah. Kljub temu, da mu lahko nekatere od teh stvari povrnejo
občutek sreče, pa je ta občutek lažen in kratkotrajen, saj se praznina,
osamljenost in negotovost vedno znova vrnejo.
Resničen ključ do življenja, ki morda ni vedno
udobno in brezskrbno, je pa dobro in zdravo, ni v denarju in v neskončnem
nakupovanju ali v večnem iskanju vedno novih načinov kako zadovoljiti svoje
osnovne, najnižje potrebe. Ključ do resnično dobrega življenja se skriva v
ponovnem netenju prometejskega plamena znotraj naših src, v razkrivanju
skrivnosti našega bivanja in v doseganju metafizičnih vrhov v večnem iskanju
resnice. S tem pa je povezano predvsem obnavljanje vezi z našimi predniki, z
našo preteklostjo in z našo rasno dediščino. Edina resnična alternativa
modernemu svetu leži v obnovi stika z našo etnično identiteto in v prilagajanju
svojih nazorov in svojega načina življenja železnim naravnim zakonom, ki
veljajo za vsa živa bitja. Moderni človek verjame, da je te zakone presegel,
vendar pa si z neupoštevanjem njihove dokončnosti zabija žeblje v lastno krsto.
Obnavljanje stika z našo lastno naravo prek odkrivanja naše etnične dediščine,
kot tudi obnavljanje stika z naravno samo, kar pomeni preživljanje časa v
gozdovih, ob jezerih ali v gorah, kjer se lahko čudimo veličini naravnega
bogastva, ki ga premore naša majhna domovina je ključnega pomena. Tam lahko v
miru daleč od hrupa modernih mest razmišljamo o smislu obstoja, o večnih
resnicah, ki se skrivajo v mitih naših prednikov, ter o odnosu posameznika do
svoje etnične identitete, ki ga povezuje z neštetimi rodovi njegovih prednikov
in mu daje trdne temelje za razvoj individualne identitete.
Žal so danes
temne sile, ki se skrivajo pod masko »napredka« še vedno močne. Sile, ki
spodbujajo najnižje instinkte v človeku in preprečujejo uresničitev boljše
družbe, ki bi temeljila na konceptu arheofuturizma. Vendar pa lahko kot
posamezniki izberemo alternativo tem silam modernega sveta, lahko se odpravimo
v gore, gremo na potep po gozdovih ali na kolesarjenje po slovenskem podeželju,
kjer se nam ob svežem zraku zbistri um in utrdi telo. Tu bomo lahko v miru razmišljali
o življenju in iskali odgovore na vprašanja o nas samih. Lahko izberemo alternativo,
ugasnemo televizijo, z neštetimi oglasi in z zabavno industrijo,
ki danes promovira vse vrste dekadentnega in nenaravnega obnašanja. Namesto
tega se raje odločimo za branje kakšnega izmed mnogih del zahodne literature,
iščemo odgovore na filozofska vprašanja, preučujemo starodavne mite in
pripovedi, beremo o mogočnih dejanjih iz preteklosti ali pa se sprostimo ob
kakšnem dobrem romanu.
Glavna stvar, ki se je moramo zavedati je, da
ne glede na trenutno premoč temnih sil, kulturnega nihilizma in splošne dekadence,
alternativa obstaja. Družbe ne moremo
spremeniti čez noč, lahko pa spremenimo sebe, se osvobodimo okov materializma
in lažnih liberalnih idej, ter stopimo na novo pot resnice in resnično dobrega
življenja. Sprememba se mora nekje začeti, zato je najbolje da začnemo pri nas
samih.
Ni komentarjev:
Objavite komentar