nedelja, 14. oktober 2018

Julius Evola-Liberalizem in totalitarizem: različni stopnji iste bolezni

Odlomek iz knjige "Julius Evola- Men Among the Ruins: A Post-War Reflections of a Radical Traditionalist"


Liberalizem predstavlja antitezo vsaki organski doktrini. Glede na to, da liberalizem vidi primarni element v človeškem bitju, ki pa ga ne doživlja kot osebo, temveč kot posameznika, živečega v brezoblični svobodi, lahko ta filozofija dojema družbo le kot mehansko vzajemno delovanje sil in entitet, njihovih dejanj in odzivov v skladu s prostorom, ki so ga uspele pridobiti zase, vendar pa brez splošnega sistema, ki bi odražal kakšen višji zakon reda ali višji pomen. Potemtakem ima edini zakon in s tem tudi država, ki si jo lahko liberalizem izmisli, le zunanji, nebistven karakter, kar se tiče njenih  subjektov. Oblast suvereni posamezniki zaupajo državi, da lahko le ta varuje svobodo posameznikov, ter posreduje le, če te svoboščine medsebojno trčijo, ter začnejo ena drugi predstavljati nevarnost.Tako se zdi, da je red le nekaj kar omejuje in uravnava svobodo namesto, da bi predstavljal neko formo, ki jo svoboda od znotraj sama izraža, kot je svoboda, da nekdo nekaj počne ali pa svoboda povezana s kvaliteto in z določeno funkcijo. Red, predvsem zakoniti red, se tako prej ali slej zateče k nasilju, saj liberalno ali demokratično vlado opredeljujejo pogoji večine, torej se mora »manjšina«, kljub temu, da je sestavljena iz »svobodnih posameznikov« klanjati in ubogati.

Danes liberalizem najbolj trepeta pred prikaznijo totalitarizma. Vendar pa bi lahko rekli, da totalitarizem nastane kot nek nedoločljiv pojav ravno iz domnev in predpostavk liberalizma,ne iz predpostavk organske države. Kot bomo videli obstaja v totalitarizmu poudarek na konceptu ureditve, ki je v celoti od zunaj vsiljena množici preprostih posameznikov, katerim manjkata njihova lastna forma in zakon, zato ju morajo sprejeti od zunaj, prav tako pa jim je treba predstaviti tudi mehanski, vseobsegajoč sistem ter se tako izogniti neredu, ki je značilen pri neorganiziranem, sebičnem izražanju partizanskih sil in skupin z posebnimi interesi.

Nedavni dogodki so vodili do podobne rešitve potem, ko se je izkazalo, da je bolj ali manj idiličen nazor, značilen za evforično obdobje liberalizma  in laissez-faire gospodarstva, le preprosta fantazija. Tu se sklicujem na nazore, ki trdijo, da  zadovoljivo družbeno gospodarsko ravnovesje nastane iz konfliktov določenih interesov: skoraj tako, kot če bi vnaprej določena harmonija á la Leibnitz poskrbela za boljšo ureditev vsega, kljub temu, da vsak posameznik skrbi le zase, ter je osvobojen vsake vezi.
Ne le v idejnem, temveč tudi v zgodovinskem smislu, najdemo liberalizem in individualizem v začetkih, ter v izvorih, raznih med seboj povezanih oblik moderne subverzije. Oseba, ki postane individualna s tem ko preneha imeti organski pomen, ter ko začne zanikati vsak princip avtoritete, je le številka,  le ena enota v pakiranju; njegova prisvojitev obudi usodno kolektivistično omejitev proti njemu samemu. Tako torej pridemo od liberalizma do demokracije, ter zatem od demokracije do socialističnih oblik, ki so posebej naklonjene kolektivizmu. Marksistično zgodovinopisje že dolgo časa prepoznava ta jasen vzorec: razume, da liberalna revolucija, ali pa revolucija tretjega stanu, ustvarja razdor ter pripomore k spodkopavanju prejšnjega tradicionalnega družbenopolitičnega sveta, ter tlakuje pot do socialistične in komunistične revolucije; predstavniki te revolucije pa bodo retorike o »nesmrtnih principih« ter o » plemenitih, velikodušnih idejah« prepustili naivnim, zavedenim ljudem. Glede na to, da je za vsak pad značilno pospešeno gibanje, se ni mogoče ustaviti na pol poti. Znotraj prevladujočih ideologij Zahoda je bil liberalizem potem, ko je svojo uvodno nalogo dezintegracije in dezorganizacije osvobodil posledic, potisnjen vstran- zato  trditev nekaterih njegovih sodobnih učencev, da lahko obrzda marksizem, ki predstavlja le zadnji člen v verigi vzrokov, zveni popolnoma prazno, ter nakazuje na pomanjkanje modrosti. Obstaja Tacitov rek, ki jedrnato povzema to kar se je zgodilo po »liberalni revoluciji« -Ut imperum evertant, liberatem, praeferunt; si perventerint, liberatem ipsam adgredientur-kar pomeni:  »Da bi strmoglavili državo ( njeno avtoriteto in suverenost, oziroma  imperij) se sklicujejo na svobodo; ko bodo enkrat uspeli, pa se bodo obrnili tudi proti njej«. Platon je rekel: »Potemtakem je zelo verjetno, da tiranija ne nastane iz nobene druge državne ureditve kakor iz demokracije: po največji svobodi-največje suženjstvo«. Liberalizem in individualizem sta le odigrala vlogo kot instrumenta v splošnem načrtu svetovne subverzije, kateri sta odprla vrata.

Zato se je zelo pomembno zavedati kontinuitete toka, ki je proizvedel razne politične, anti-tradicionalne oblike, ki jih lahko danes vidimo na delu v kaosu političnih strank, saj so liberalizem, konstitucionalizem, parlamentarna demokracija, socializem, radikalizem in končno tudi komunizem, ter sovietizem, vse le različne stopnje, ali pa med seboj povezane etape iste bolezni. Brez francoske revolucije liberalizma demokracija in konstitucionalizem nebi nikoli obstajala; brez demokracije, ter z njo skladne buržujsko-kapitalistične civilizacije tretjega stanu, nebi nikoli prišlo do vzponov socializma in demagoškega nacionalizma; brez temeljnega dela, ki ga je opravil socializem, nebi nikoli videli prihoda radikalizma in komunizma, tako v njunih nacionalnih, kot tudi v proletarsko-internacionalnih verzijah. Kljub dejstvu, da te oblike danes lahko navidezno včasih soobstajajo, medtem, ko so spet drugič medsebojno konkurenčne, nebi smelo bistremu očesu uiti, da se medsebojno vzdržujejo, povezujejo, ter da so medsebojno pogojene, glede na to, da gre le za izražanja različnih stopenj iste subverzije vsake normalne, legitimne institucije. Temu neizogibno sledi, da bo, ko nekatere izmed njih trčijo, prevladala tista, ki je najbolj ekstremna, ali pa tista, ki je trenutno na najnižji stopnici.  Začetek tega procesa izvira iz časa, ko je zahodni človek pretrgal svoje vezi s tradicijo, zahtevajoč zase kot za posameznika prazno, navidezno svobodo: ko je postal atom v družbi, zavračajoč vsak višji simbol avtoritete in suverenosti v sistemu hierarhij. »Totalitaristične« forme, ki se pojavljajo so le demonski materialistični ponaredki prejšnjih unitarnih političnih idej, ter predstavljajo » največje, najbolj brutalno suženjstvo«, ki se sodeč po Platonu, dvigne iz brezoblične svobode.

Gospodarski liberalizem, ki je spodbudil razne oblike kapitalističnega izkoriščanja in cinične, antisocialne plutokracije, spada med končne posledice intelektualne emancipacije , ki je naredila posameznika solutus – kar pomeni  pomanjkanje notranjih samoumevnih vezi, funkcij in omejitev, ki jih sicer najdemo v vsaki splošni atmosferi organskega sistema in naravne hierarhije vrednot. Poleg tega vemo, da je v bolj nedavnih časih postal političen liberalizem le sistem, ki služi laissez-faire, oziroma gospodarskemu liberalizmu-v sklopu kapitalistično-plutokratske civilizacije; iz te situacije so nastale nove reakcije, potiskajoč vse, nižje in nižje, do stopnje marksizma.

Zgoraj omenjene povezave so vidne tudi v sektorju lastnine in bogastva, predvsem če pretehtamo pomen sprememb, ki so se zgodile znotraj tega sektorja kot posledice institucij, ki jih je ustvarila francoska revolucija. Z zanikanjem vsega kar so še vedno navdihovali ideali fevdalizma v gospodarskem svetu, saj naj bi bil le ta krut režim utemeljen na privilegijih, je bila organska povezava ( najbolj prisotna v raznih sistemih fevdalizma) med osebnostjo in lastnino, družbeno funkcijo in bogastvom, ter med dodeljeno kvalifikacijo in moralno plemenitostjo in med upravičenim posedovanjem dobrin, zlomljena. Z  Napoleonovim zakonikom  »code civil« je bilo določeno, da je »lastnina« nevtralna in »zasebna«, v manjvrednem, individualističnem pomenu te besede ; s tem zakonikom je lastnina  prenehala imeti politično funkcijo in povezavo. Poleg tega lastnina ni bila več podrejena »eminentni pravici«, niti ni bila več vezana za specifično dolžnost, za družbeni položaj ali za »višjo pravico«. V tem kontekstu je družbeni položaj izražal objektivno in normalno posvetitev v hierarhičnem sistemu katero tako  tisti, ki je superioren, kot tudi osebnost, ki jo izoblikuje supra-individualna tradicija in ideja, prejme. Lastnina in tudi bogastvo nista imela več nobenih dolžnosti do države, razen v fiskalnih določbah. Subjekt lastnine je bil, preprosto povedano, »državljan« katerega glavna skrb je bila to lastnino brez pomislekov čim bolje izkoristiti, ne ozirajoč se preveč na tradicije krvi, družine in ljudstva, ki so bile včasih pomemben ekvivalent lastnini in bogastvu.

To, da se je na koncu začela pravica do privatne lastnine spodbijati, je bilo popolnoma naravno; saj se je vedno, ko je neka višja upravičenost do lastništva odsotna, mogoče začeti spraševati zakaj imajo le nekateri ljudje lastnino  medtem, ko je drugi nimajo, ali pa zakaj so si neki ljudje zaslužili zase privilegije in družbeno premoč ( ki je velikokrat večja kot  v fevdalizmu) kljub temu, da nimajo tistega, zaradi česar bi izstopali iz množice in zaradi česar bi bili pred drugimi v nekem učinkovitem, občutnem in razumnem smislu. Tako se je torej tako imenovano »socialno vprašanje«, skupaj z izrabljenim sloganom »socialna pravica«, pojavilo v takšnih okoliščinah v katerih ni bilo več vidno nikakršno razločevanje razen tistega, ki je pogojeno le z »ekonomskimi razredi« (saj sta bogastvo in lastnina postala nevtralna in apolitična; vsako vrednost razlike in položaja, osebnosti in avtoritete je začel  proces degeneracije in materializacije zanikati in spodkopavati; politični sferi je bilo odvzeto njeno prvotno dostojanstvo). Tako so subverzivne ideologije uspešno in z lahkoto razkrinkale vse politične mite, ki sta se jih posluževala kapitalizem in buržoazija, v odsotnosti kakršnegakoli višjega principa, da bi branila svoj privilegiran položaj pred udarci in končno skrunitvijo od spodaj.

Ponavljam, vidimo, da so različni aspekti družbenega in političnega kaosa med seboj povezani in da se jim lahko uspešno zoperstavimo, le če se vrnemo k izvoru. Vrniti se k izvoru pomeni preprosto zavračati vse, na vsakem področju ( družbenem, političnem ali gospodarskem), kar je povezano z »nesmrtnimi principi« iz leta 1789. med katere spada libertarna, individualistična in egalitaristična miselnost, predvsem pa jih zavračati iz hierarhičnega vidika, v kontekstu katerega pojem, vrednost in svoboda človeka kot osebe niso zreducirane le na besede in izgovore v korist destrukcije in subverzije.

Ni komentarjev:

Objavite komentar