Pogovarjali smo se z Rossom
Marsovom, vodjo gibanja Identitarci za Rusijo.
Rusko
identitarno gibanje se je najprej pojavilo kot ruska divizija Generacije
identitete, kasneje pa ste se odločili ustanoviti lastno neodvisno gibanje. Nam
lahko predstavite kratko zgodovino vašega gibanja, ter nam poveste kako to, da
ne delujete več v sklopu Generacije identitete?
Tradicija domoljubnega aktivizma je bila v Rusiji prekinjena, ko so
začele oblasti izvajati množično politično represijo leta 2011, ter predvsem
leta 2014. Zato smo se mi kot mladi domoljubi začeli zanimati za zahodna gibanja,
ki so imela poglede podobne našim. Generacija identitete je bila, skupaj z
ideologijo nove desnice, eno takšnih gibanj. Tako smo najprej izdali knjigo o
identitarni metapolitiki, o ideologiji nove desnice in o tradicionalizmu. Nekaj
člankov smo prevedli iz spletne strani nemške Generacije identitete, glavni del
knjige pa smo napisali sami. Zatem smo
na mojo pobudo začeli graditi skupnost aktivistov. Poimenovali smo se
»Generacija identitete Rusija«, ustvarili smo profile na facebooku in na
twitterju, obenem pa smo poskušali navezati stike z vodstvom Generacije
identitete. Jaz sem kontaktiral Roberta Timma, ki je želel videti naš manifest,
zato smo le tega prevedli v nemščino in v angleščino. Vendar pa so naši bivši
aktivisti iz Moskovske divizije( Sam sem iz St. Petersburga) naredili tragično napako.
Fotografirali so se skupaj z neko nacional revolucionarno organizacijo, ki
je imela na svoji zastavi keltski križ. Ko je Robert videl našo lambdo zraven
keltskega križa, je prekinil z nami vse stike. Kljub temu smo zatem znova poskušali
postati uradna ruska divizija Generacije identitete, pri tem pa nam je bil v
ogromno pomoč Benjamin Jones iz sedaj bivše angleške divizije Generacije
identitete. Glede našega statusa je bilo veliko razprav, nekateri fantje iz
Generacije identitete pa so bili celo mnenja, da Rusija ni del Evrope. V stik
smo stopili tudi z Martinom Sellnerjem, ki nam je bil prav tako v veliko pomoč.
Kljub temu pa smo se na koncu, vzemši v obzir specifičnosti ruske politike,
odločili, da bomo raje ustvarili lastno »znamko« in gibanje.
Povejte nam kaj o vaših aktivnostih in kakšne
vrste dogodkov organizirate najpogosteje?
Vse naše divizije organizirajo vsako
nedeljo okrogle mize, na katerih razpravljamo o naših projektih. Trenutno se
osredotočamo na redke, vendar pa dobre, politične akcije, kot so javne
kampanje, preko katerih pišemo novinarske članke, ter delujemo s pomočjo
različnih medijev. Usmerjene pa so, na primer, proti etnični mafiji ali profeminističnim zakonom. Začeli smo sodelovati tudi z neodvisnimi mediji in z domoljubnimi
politiki. V svojih vrstah imamo mlade IT tehnike in medijske strokovnjake, s
pomočjo katerih pomagamo starejšim domoljubnim politikom do bolj modernega
videza in stila, oni pa nam pomagajo z denarnimi sredstvi in z odvetniki. V sodelovanju
z drugimi domoljubnimi organizacijami, smo že uspeli opozoriti splošno javnost
na aktivnosti bande muslimanskih migrantov, ki se imenuje »VBON«, ter objavlja
na družbenih omrežjih posnetke na katerih njeni člani pretepajo Ruse.
Organizirali smo tudi posamezne akcije blizu uradnih konzulatov Azerbajdžana v
Moskvi in v St. Petersburgu, preko katerih smo zahtevali, da se odzovejo na
dejanja te bande, kar smo na koncu tudi dosegli. Trenutno pa v sodelovanju z
nekaterimi domoljubnimi politiki delamo na velikem medijskem projektu za
domoljubno mladino, ki bo usmerjen proti profeminističnim zakonom.
Nam
lahko na kratko predstavite vašo identitarno knjigo, ki ste jo pred kratkim
objavili, ter nam poveste kateri filozofi, misleci in pisatelji so najbolj
navdihnili vaše gibanje? Ali bo v prihodnosti vaša knjiga na voljo tudi v
angleščini?
Temelje naših ideoloških pogledov smo vzeli iz izobraževalnega programa
Aleksandra Dugina o konservativni revoluciji, filozofiji tradicionalizma,
ideologiji nove desnice in filozofiji slovanofilov. Zatem smo se preprosto
posvetili tem tematikam, prebrali smo izvorno literaturo, ter na podlagi tega
napisali mnogo člankov na različne teme, od politike pa do vprašanja spola.
To je spisek avtorjev, katerih ideje in biografije smo predstavili v
ločenih člankih: Alain de Benoist, Moeller van den Bruck, Oswald Spengler,
Martin Heidegger, Julius Evola, Francis Parker Yockey, Aleksandr Dugin,
Corneliu Zelea Codreanu, Ernst Jünger, Ernst Niekisch, Othmar Spann, Jean Tiriar, Jean
Baudrillard.
Morda bomo
lahko prevedli nekaj ključnih člankov, vendar pa potrebujemo prostovoljca z
pravimi ideološkimi pogledi, odličnim znanjem angleščine in pa z obilo prostega
časa, saj nimamo denarja za profesionalne prevajalce.
Nameravate
v bližnji prihodnosti objaviti še kakšno knjigo?
V vsakem
primeru bomo v prihodnosti izdali tudi knjigo v angleščini. Trenutno smo že
skoraj do konca prevedli manifest nove desnice Alaina de Benoista v ruščino, ki
ga hočemo objaviti v obliki majhne knjige mehkih platnic, z našim predgovorom
in zaključkom.
Eden
izmed ruskih avtorjev, ki je dobro znan tudi v širših krogih evropske nove
desnice je Aleksandr Dugin. Nam lahko poveste kaj več o njem in pa o njegovi
ideologiji, četrti politični teoriji?
Aleksandra
Dugina spoštujemo kot filozofa in kot profesorja, ne odobravamo pa ga kot
politika. On sodeluje z vlado, mi pa nismo ravno podporniki Putina in njegovega
osebja. Blizu smo domoljubni opoziciji, zato on z nami ne more preveč odprto
sodelovati. Vendar pa sodelujemo z evroazisti, (eurasianists) v sklopu
intelektualnih dogodkov, kot so predavanja in aktivistični kampi. Glavna težava
z Duginom in z njegovimi ljudmi je, da so bolj možje besed, torej bolj
intelektualci, in ne možje dejanj, kot so to aktivisti, kakršni smo mi. Četrta
politična teorija temelji na socialno levi usmeritvi, na antikapitalističnih
ekonomskih pogledih in pa na desni politiki, s konservativno revolucijo v
kulturni sferi.
Razlika
med Alainom de Benoistom in Aleksandrom Duginom je, da se Dugin osredotoča bolj
na zunanjo politiko, medtem, ko se de Benoist osredotoča bolj na notranjo
politiko.
To pa je
povezano z neuspehom Dugina kot politika v Rusiji . On absolutno noče delati na
internih spremembah, in na reformah, ki jih naša država potrebuje. Zanimata ga
le multipolaren svet in boj proti ZDA, kar je sicer pomembno, vendar pa je Rusija na robu resne ekonomske
in politične krize, zato moramo misliti tudi na ta problem.
Glavna
ideja Duginove četrte politične teorije je velik imperij, katerega temelj bi
bila Rusija, z evropskimi in azijskimi regijami. Strinjamo se, da mora biti
Rusija v centru novega imperija, vendar pa smo mi za evropski imperij, ki bo
branil naše narode pred Kitajsko in pred islamskim svetom.
Med
domoljubnimi Evropejci in identitarci prevladujeta dva pogleda o tem kakšna
ureditev bi bila najboljša za Evropo. Nekateri se zavzemajo za Evropo suverenih
etno držav, drugi pa podpirajo ustanovitev novega evropskega imperija, ki je
blizu tudi Alainu de Benoistu, za to idejo pa se je zavzemal tudi Guillaume Faye.
Katero izmed teh dveh ureditev bi vi raje podprli in zakaj?
Mi seveda podpiramo imperij. Političen subjekt mora temeljiti na etnični
identiteti, ne na območju prebivališča. Etnije pa se gladko pretakajo ena v drugo,
zato med etničnimi skupinami ni jasno začrtanih mej, kakršne imajo države. Pri
ustanavljanju etno držav bi se nam tako postavljalo naslednje vprašanje; kje
začrtati meje? Če jih začrtamo napačno, bo to povzročilo prisiljeno asimilacijo
ene etnične skupine v drugo, kar pa povzroča konflikte in vojne, kot jih imamo
z Latvijo in Ukrajino.
Medtem,
ko postajajo zahodne liberalne družbe vse bolj dekadentne, se zdi, da ostajajo
družbe vzhodne Evrope bolj tradicionalne in »konservativne«; ljudje v vzhodni
Evropi in v Rusiji večinoma nasprotujejo LGBT agendi in množičnemu
priseljevanju. Kateri mislite, da so glavni razlogi za ta kontrast med Vzhodom
in Zahodom? Povejte nam tudi kolikšen vpliv imajo razne liberalne organizacije
v Rusiji, in kako delujejo?
Obstaja napačna predpostavka, da demokracija ustvari trg idej, izmed
katerih izbere družba v svobodni razpravi najboljše. V bistvu lahko opazimo, da
so promovirane le ideje, ki koristijo globalistični eliti, ter ustrezajo njenim
ideološkim kriterijem. Tako pa je zato, ker so vsi osrednji mediji v rokah
globalistov. Današnja ideologija Zahoda je posledica družbe brez pravil, družbe
»osebnih svoboščin«. Vzhodna Evropa je ohranila svoje kulturne norme, zato smo
bolj konservativni. Vendar pa globalizacija, skupaj z demokratičnimi
institucijami in moralnim liberalizmom, iz dneva v dan zmanjšuje razliko med
nami. V Rusiji pripadajo izobraževalne in medijske ustanove liberalcem tako, da
se naša mestna mladina ne razlikuje od mladine iz Zahoda. Za nas predstavlja
glavni problem to, da naše elite obožujejo Zahod. Imamo tudi domoljubno elito,
vendar pa imajo zato, ker so glavne univerze liberalne, domoljubi v Rusiji le nizko
stopnjo izobrazbe in strokovne usposobljenosti. Naša organizacija razbija te
stereotipe, saj posvečamo veliko časa samoizobraževanju in praktičnemu
usposabljanju na področju medijev in grafičnega oblikovanja.
Množične
migracije, in velika demografska zamenjava, predstavljajo danes eno izmed
glavnih težav s katerimi se soočajo Evropejci. Kakšna je glede tega situacija v
Rusiji? Vaš predsednik Vladimir Putin je nekoč izjavil, da se morajo tuji
migranti, predvsem tisti muslimanske veroizpovedi, naučiti ruskega jezika in
spoštovanja do ruske kulture, sicer naj zapustijo Rusijo. Povejte nam kakšna je
njegova politika do migrantov in ali je skladna s to izjavo?
Putin reče marsikaj. Lahko pa vam zagotovim, da večina migrantov ne zna
rusko. Pri nas je situacija bolj zapletena od trenutne situacije na Zahodu. 20
let nazaj smo imeli znotraj naših meja teroristično islamsko državo, ki je v
Moskvi razstreljevala stanovanjske zgradbe, zasedala šole, bolnišnice in
gledališča, ter povzročila na stotine žrtev. To so bili militanti, ki so Rusiji
napovedali jihad. Zahodni mediji pa so jih razglasili za borce za svobodo.
Del jihadistov pod vodstvom Ahmada Kadirova je izdal ostale jihadiste,
danes pa je njegov sin predsednik čečenske republike v Rusiji, bivši jihadisti
pa so danes tam policisti.
Putin je proti vizumom za prebivalce iz Srednje Azije, od koder prihajajo
migranti. Moskva se islamizira. Imamo pa tudi zelo veliko migrantov, ki
prihajajo iz kavkaških republik, kot sta Čečenija in Dagestan. 10 let nazaj so
etnične bande terorizirale moskovske ulice, danes pa preprosto zamenjujejo Ruse.
Še iz sovjetskih časov se je zadržal političen princip v nacionalni
politiki, da ruska etnija ne obstaja. Smo le »državljani Rusije«, tako kot so
to tudi kavkazijci, Tatari in drugi. Vendar pa vse druge etnične skupine, razen
Rusov, ščiti država, Rusi pa naj ne bi obstajali, obstajajo le »ruski
državljani«.
Domoljubi imajo
na Zahodu večinoma pozitiven odnos do Vladimirja Putina. Kaj si vi mislite o
tem in kakšno je vaše mnenje o ruskem predsedniku?
Seveda,
Putin uživa dober ugled na Zahodu v krogih Nove desnice, ter med evroskeptiki,
saj njegova administracija iz dneva v dan dela na ustvarjanju takšne podobe. RT
je bila ustanovljena s tem namenom, nekateri od njenih kolumnistov pa so
Duginovi ljudje.
Kdo morda celo pozna dogajanje
v Rusiji v začetku novega milenijuma in misli, da je Putin porazil liberalne
globalistične oligarhe, zgradil novo rusko ekonomijo, obnovil in zgradil močno
moderno rusko vojsko, ki se je sposobna boriti v Siriji, Afriki in v drugih
delih sveta, zmagal v čečenski vojni in branil Ruse v Donbasu pred
globalističnim proameriškim ukrajinskim režimom. On je ustvaril lastno samopodobo močnega
voditelja, resničnega domoljuba in pravoslavnega konservatorja.
Vendar pa je vse to le iluzija. On je
bil, ter je tudi ostal, moči željan častnik KGB-ja, ki je uničil vse politične
tekmece, obenem pa ga je strah, da ne bi užalil Zahoda ali pa elit znotraj
države, prav tako pa se boji tudi radikalnih rešitev, ter seveda aktivno
sodeluje v ropanju sovjetske industrijske dediščine in naravnih resursov
Rusije.
Putin govori veliko o težavah Zahoda
in o migracijski krizi, vendar pa ne naredi ničesar glede islamizacije Moskve.
Veliko govori tudi o konservativnih vrednotah, univerze pa kljub temu pripadajo
liberalcem, med mladimi pa je vse več LGBT aktivistov.
Radi bi imeli močnega voditelja, ki bi
bil tak, kot predstavljajo Putina na RT, vendar pa resničen Putin ni niti polovica
takšnega politika. Pri njem gre predvsem za iskanje zapletenega ravnotežja med
različnimi skupinami elit, ki so pripravljene sprejeti vsako ideologijo, da bi
ohranile svojo moč in zaslužek.
Kako gledate na
rusko-ukrajinski konflikt?
Rusija ni
bila vedno tako velika država. Od nekdaj smo bili obkroženi s tekmeci in
sovražniki. Eden izmed teh tekmecev je bila Poljska, kasneje pa Republika obeh
narodov (Poljsko-litvanska skupnost). V 17. stoletju je Poljakom skoraj uspelo
uničiti Rusijo. Mi smo bili pravoslavna, slovanska sila, ki je nasledila
tradicije Bizanca in Vzhodno Rimskega cesarstva, oni pa so bili katoliki, ki so
bili civilizacijsko blizu Zahodno Rimskem cesarstvu. Zaradi tega je bilo med
nami veliko vojn. Deli našega ozemlja so bili dolgo pod okupacijo Poljske,
pravoslavno prebivalstvo pa je bilo v teh deželah obravnavano kot
drugorazredno. Poljaki so hoteli s silo asimilirati ozemlje današnje Belorusije
in Ukrajine.
Vendar pa so,
sovjetska nacionalna politika, ki je delovala po principu » vse kulture in
ljudstva so pomembna, razen Rusov, na račun katerih se morajo ta druga ljudstva
razvijati«, in pa dejanja tujih sil, ki so želele v Rusiji podžigati
separatizem, ponovno obudila belorusko in ukrajinsko identiteto. Od padca
Sovjetske zveze pomeni imeti se za Rusa ali pa za Ukrajinca/Belorusa enako kot
biti za Rusijo ali pa biti za EU.
Ukrajinski
nacionalisti, med njimi tudi ustanovitelj Azova, so se imeli do leta 2014
večinoma za Ruse, ter so se videli le skupaj z Rusijo. Vendar pa so, ko se je
ponudila možnost zaslužka, spremenili svoja stališča. Za nas je to grozovita
izdaja. Prevrat v Ukrajini je bil delo globalistov, vendar pa je Putin razbil
ljudsko gibanje ruskih prostovoljcev, zato tam nismo mogli zgraditi normalne
države. Putin je pobil glavne voditelje »Ruske pomladi«.
Identitarci se
povsod po Evropi soočajo s cenzuro in z državno represijo. Tako je lansko
poletje policija prekinila tudi enega izmed vaših dogodkov. Povejte nam kaj več
o tem in pa ali imate kot identitarci težave z državno represijo?
Danes so
politični represiji podvrženi večinoma antifašisti in liberalci. Oni so seveda
naši politični nasprotniki, vendar se zavedamo tega, da bomo, če bo policija še
naprej delovala izven zakonov, postali žrtve represije jutri mi.
Povejte nam
katere so po vašem mnenju danes najbolj pereče težave ruske družbe?
Glavna
težava v Rusiji je ta, da elitam ni mar za ljudstvo. To je izvor vseh težav.
Obstaja pa tudi zelo velik problem glede okolja. Imamo več kampov širom države,
ki so jih ustanovili lokalni prebivalci, obiskujejo pa jih aktivisti iz celotne
države. Za razliko od Zahoda, je pri nas ekologija stvar domoljubnega protesta,
kljub temu, da so okoljevarstveniki, in njihove organizacije, liberalni. Mi
ločimo med zahodnjaško usmerjenimi prebivalci velikih mest in pa med prebivalci
provinc. Okoljevarstvene proteste vodijo revnejši prebivalci provinc, mi pa njim
v podporo organiziramo v mestih shode z domoljubi.
Kako gledate na
t.i. sovjetsko nostalgijo in pa v kolikšni meri je le-ta razširjena v Rusiji?
Kakšno je vaše mnenje o boljševistični revoluciji, glede katere je pisatelj
Aleksander Solženicin izjavil, da so bile njene glavne žrtve Rusi sami?
Mi ne
idealiziramo niti belih, niti rdečih. Prvi so bili zahodnjaški liberalci, ki so
v našo deželo spustili tuje intervencioniste, drugi pa so bili zahodnjaški
socialisti. Zares ruski so bili le ruski socialistični revolucionarji, ki po eni
strani niso zanikali ruske identitete, po drugi pa prav tako niso zanikali
težav s katerimi se je soočala večina prebivalstva. Na žalost so jih boljševiki postrelili, kljub
temu, da so bili tudi sami revolucionarji. Ruska kultura in rusko ljudstvo sta
najbolj trpela v leninističnem obdobju, ki je bilo odvratno. Stalinove
represije so, kljub temu, da so bile grozovite, uničile revolucionarje,
predvsem trockiste, katerih sledilci so ustanovitelji evropskega levega
liberalizma in ameriškega globalizma.
Sovjetska
nostalgija ne predstavlja nič tako strašnega, kot želijo to včasih prikazati,
saj so sovjetski patrioti proti migracijam in LGBT gibanju. Glavni borci proti
sovjetski nostalgiji pa so liberalci, ki širijo takšno in drugačno propagando. Sovjetska
estetika nam ni ravno blizu, vendar pa si včasih ogledamo njihovo politično
agendo, ter smo, ko le ta ni v nasprotju z našimi načeli, pripravljeni
sodelovati.
Konec prejšnjega
leta, 3. oktobra, ste imeli majhno komemoracijo na dogodke, ki so se zgodili na
ta datum leta 1993. Nam lahko poveste kaj točno se je takrat zgodilo, in pa
kako je ta dogodek vplival na vašo domovino?
Leto 1933 je
bilo točka na kateri je Rusija prvič skrenila iz poti resnične demokracije, saj
je predsednik prekršil zakon, poleg tega pa je Rusija začela postajati
zahodnjaška, kolikor je bilo to mogoče, s tem pa so se posledično začeli razni
problemi. Zgodil se je prevrat, ki ni bil v skladu z zakoni, saj je Jelcin
poslal tanke na Vrhovni sovjet, ki ga je leta 1991 podprl v boju proti
sovjetskim pučistom. Beli dom so branili tako desni kot tudi levi domoljubi.
Mnogo domoljubnih organizacij ima korenine v »braniteljih belega doma«, med
katerimi je bilo veliko ljudi različnih pogledov, od skrajno desnih pa do
skrajno levih. Leto 1993 je bilo leto, ko je bila naša družba razdeljena na
domoljube, ki so branili zakon in na liberalce, ki so mimo zakona utrdili svojo
moč s pomočjo sile in s prelivanjem krvi.
V moderni politiki je leto 1993 skupna
točka tretje sile v Rusiji, ki ni želela biti povezana z oblastjo, ki je
zrasla iz sovjetske nomenklature, prav tako pa ni želela biti agent Zahoda,
kot je to današnja liberalna opozicija. 1993 je bilo leto rojstva
revolucionarnega domoljubja, ki je predlagalo drugačen razvoj Rusije.
Rusija ima zelo bogato zgodovino, v kateri zaseda svoje mesto veliko slavnih voditeljev, pa tudi priznanih pisateljev. Katere izmed teh zgodovinskih osebnosti so najbolj spoštovane med ruskimi domoljubi?
Združitelj ruskih ozemelj veliki Ivan
III. Vasiljevič, Ivan Grozni, zmagovalec nad Tatari Dimitrij Donski, vodji
garde Minin in Požarski, ki sta porazila Poljake, poveljnik Kutuzov in
generalisim Suvorov, ki sta branila Rusijo pred Napoleonom, general Jermolov,
ki je utrdil Kavkaz, maršal Georgij, zmagovalec velike patriotske vojne.
Ali sodelujete s
kakšnim drugim ruskim gibanjem ali organizacijo? Kakšne odnose imate z organizacijami
iz tujine?
V Rusiji
sodelujemo z drugimi domoljubnimi silami, posebno z nacional-boljševiki, ki sta
jih nekoč ustanovila Dugin in prijatelj Alaina de Benoista, pisatelj Edvard
Limonov.
Z
organizacijami iz tujine zaenkrat ohranjamo stike, skupnih projektov pa še ni
bilo. Razlog za to je v veliki meri dejstvo, da se Rusija nahaja precej daleč
od držav, kjer se dogajajo razburljive zadeve v političnem življenju.
Kaj po vašem
mnenju čaka vašo deželo v prihodnosti?
Rusijo v
bližnji prihodnosti čaka kriza, morda liberalna revolucija, podobna tisti, ki
se je odvila v Ukrajini leta 2014. Malo verjetno je, da se bo v bližnji
prihodnosti zgodilo karkoli dobrega. Ni veliko možnosti, da bo Putin spremenil
svojo notranjo politiko. Splošno gledano, lahko v Rusiji pričakujemo krizo
velikih razmer, po možnosti tudi vojno in revolucijo. Liberalci odprto pozivajo
k revoluciji, bomo videli, če jim bo uspelo.
Hvala za
intervju! Imate kakšne zadnje besede za naše bralce?
Vsem zahodnim soborcem bi rad
sporočil, da glavna težava ni v sirijskih beguncih, temveč je v našem
liberalnem principu državotvornosti. Mi imamo zahodnjaško ustavo, zahodnjaške
elite moči in s tem tudi zahodnjaške probleme.
Ni komentarjev:
Objavite komentar